Tehnologie si Siguranta

/Tehnologie si Siguranta
Tehnologie si Siguranta2018-04-06T10:49:28+00:00

X-Mode

Un buton conceput pentru un control mai bun al aderentei. Noul X-Mode coordoneaza motorul, transmisia, sistemul de tractiune integrala AWD si franele pentru ca autoturismul sa se deplaseze in cele mai bune conditii, indiferent de tipul de teren.
– Asistare la coborare :
X-Mode actioneaza si in cazurile in care autovehiculul se afla intr-ocoborare a unei pante pe care se afla zapada, gheata sau pietris. Astfel soferul se poate concentra mai bine la virare in timp ce optiunea X-Mode mentine constanta viteza de coborare a autovehiculului.

Lineatronic

Cu un raspuns foarte rapid si greu de sesizat, noul model de Lineatronic sau CVT ( Transmisie Variabila Continua ) creste eficienta motorului BOXER si a sistemului de tractiune Symmetrical AWD tinand motorul la un cuplu ideal. Avand o carcasa a transmisiei imbunatatita si un convertor de putere nou, Lineatronic oferta o calatorie mai lina reducand in acelasi timp zgomotul mecanic in timpul functionarii prin elimiarea socurilor produse la schimbarea vitezelor. Controlul adaptiv schimba viteza in mod automat in functie de stilul de condus al soferului si al conditiilor de pe carosabil.
Un alt avantaj al cutiei CVT este ca lasa motorul sa functioneze la o turatie mai mica fata de o cutie automata traditionala, astfel ca aceasta permite un consum mai mic de combustibil.

EyeSight

Subaru este foarte implicat in asigurarea sigurantei atat a soferului cat si a pasagerilor, astfel ca in acest scop au inventat sistemul EyeSight.
Sistemul a fost imbunatatit cu doua camere montate stereo ce capteaza imagini tridimensionale color intr-o calitate exceptionala pentru o detectare precisa atat a autovehiculelor, motocicletelor, bicicletelor, pietonilor, precum si a altelor vehicule, si chiar a marcajelor de pe carosabil.
Sistemul atentioneaza soferul prin intermediul semnalelor audio si ajuta prin asistenta la franare si directie pentru evitarea tamponarilor. Aceste imbunatatiri fac ca soferul sa fie mai linistit si mai odihnit in momentul in care are de parcurs un drum mai lung la volanul unui SUBARU.

Advance Safety Package

Pentru a creste vizibilitatea din jurul autovehiculului, AdvenceSafatyPachage include doua optiuni noi.
Asistare la schimbarea luminilor – aceasta optiune schimba in mod automat intre faza scurta si cea lunga pentru a creste vizibilitatea soferului precum si a celorlalti participanti la trafic.

Detectarea autovehiculelor din unghiurile fara vizibilitate – optiunea ajuta soferul la detectarea celorlalti participanti la trafin atunci cand acestia se afla in „unghiurile moarte „, astfel ca schimbarea benzilor de mers este mult mai sigura. De asemnea, sistemul ajuta si in momentul in care se doreste iesirea cu spatele dintr-un loc de parcare din care nu exista o buna vizibilitate.

Subaru BOXER

Subaru crede cu tarie ca motorul BOXER, adica motor amplasat orizontal si cu pistoanele asezate opus in jurul arborelul cotit, este tipul de motor ideal pentru o experienta de condus cat mai placuta.
Aceasta amplasare face ca motorul sa fie echilibrat aproape perfect stanga-dreapta, cu un nivel al zgomotelor si al vibratiilor foarte scazute. Dimensiunea si greutatea acestui tip de motor este considerabil mai mica fata de cea a unui motor clasic in linie. Aceste atribute fac posibila amplasarea mai jos si mai in spate a acestuia pe cadrul motor, astfel centrul de greutate al autoturismului este mai jos si masina este mai bine echilibrata fata-spate.
Toate aceste aspecte fac motorul Subaru BOXER mai sigur si mai echilibrat, facand experienta codusului mult mai placuta pentru sofer si pasageri.

Symmetrical AWD

Acest sistem integral al tractiunii a stat la baza dezvoltarii marcii Subaru inca de la inceputurile lansarii tractiunilor integrale, acum 50 de ani.
Intreg sistemul, de la motorul BOXER montat orizontal pana la diferentialul spate, este montat intr-o linie dreapta si simetric.
Montarea motorului cat mai jos si cat mai central face ca centrul de greutate al autoturismului sa fie cat mai jos si greutatea sa fie distribuita eficient fata-spate. Aceasta eficientizare a greutatii face ca masina sa se comporte excelent atat in curbe cat si la franare.
Sistemul de tractiune intergrala Subaru distribuie puterea la toate cele patru roti in mod egal, astfel nu se pierde aderenta anvelopelor pe carosabil in momentul virarii in curbele stranse. In cazul in care o anvelopa pierde aderenta pe o suprafata alunecoasa celelalte trei roti vor compensa pentru a asigura o buna tractiune a masinii.
La fel ca si tractiunea, acceleratia este mult mai buna atunci cand toate cele patru roti primesc comenzi de la motor si sistemele adiacente.
Sistemul Symmetrical AWD asigura un condus mult mai sigur pe orice tip de suprafata sau anotimp permitand soferului sa fie mai relaxat si mai putin obosit.